انواع مبلمان اداری

میز کامپیوتر استاندارد چگونه میزی است

میز کامپیوتر ۷۶۱۰

میز کامپیوتر استاندارد

میز کامپیوتراستاندارد چگونه میزی است ؟

برای خرید میز کامپیوتر مناسب ابتدا بهتر است که ازاستاندارد های ساخت آن با خبر باشید.
ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر از نظر اصول ارگونومیک ۷۶ سانتی متر است.
البته این عدد بسته به قد شما بین ۷۰ تا ۷۶ سانتی مترمی تواند متغیر باشد.
عمق مناسب صفحه رویی میز کامپیوتر در کوچک ترین حالت ۶۰سانتی متر است و عرضش ۷۵ سانتیمتر. برای عرض صفحه روی میز یک اندازه ی حداقلی وجوددارد: ۷۰ سانتی متر.
بسته به نیاز و خواست شما این اندازه می تواند بسیار بیشتر هم باشد.
مثلا یک محقق زبان های باستانی (البته در صورت تمایل به استفاده از ابزارهای مدرن!) به میزی احتیاج خواهد داشت که حتی عرض یکی از دیوار های اتاق محل کارش راتماما پر کند.
در مورد طول و عرض میز های کامپیوتر فراتر از ابعاد استاندارد یک نکته مهم وجود دارد و آن هم فاصله ی مانیتور با شماست که نباید کمتر از ۴۰ سانتی متر و بیشتر از ۵۰ سانتی متر باشد.
در بعضی از میزکامپیوتر‌ها برای قرار دادن مانیتور یک صفحه‌ی کوچک جداگانه با فاصله روی صفحه‌ی میز نصب می‌شود (مانند میز کامپیوتر ۷۶۱۰) .
این فاصله تا ۷ سانتی متر قابل قبول است اما بیشتر از آن می‌تواند برای شما درد های جدی در گردن ایجاد کند. وجود این صفحه‌ی اضافی روی میز کامپیوتر شما حتما لازم نیست.

یک روش ساده برای اطمینان از ارتفاع درست مانیتور وجود دارد: وقتی به بالاترین قسمت صفحه نمایش مانیتور نگاه می‌کنید،چشمان شما نباید در حالتی قرار بگیرد که جهت نگاه رو به بالا یا پایین باشد.
ازآنجایی که معمولا در اکثر اوقات نگاه شما در هنگام کار با کامپیوتر بیشتر به قسمت وسط و دایره اطراف آن است، با این امتحان مطمئن می‌شوید که هیچ گاه جهت نگاه برای مدت زمان طولانی به سمتی نخواهد بود که زیاد بالا یا پایین باشد و قرارگیری چشم ها وسر شما در حالتی آزاردهنده نخواهد بود.

میز کامپیوتر استاندارد

در طراحی میز کامپیوتر زیر صفحه رویی میز یک صفحه مخصوص کیبورد در نظر گرفته می‌شود که به صورت کشویی بیرون می‌آید.
فاصله مناسب این صفحه با صفحه روی میز بین ۷ تا ۱۰ سانتی متر وحداقل عرض آن ۵۰ سانتی متر است.
هنگام کار با کیبورد مچ دست و ساعدتان باید با هم در یک راستا قرار بگیرد، در این حالت زاویه تشکیل شده بین ساعد و بازوی شما بایدبین ۹۰ تا ۹۵ درجه باشد.
به طور کلی میز کامپیوتر میزی است که حتما این صفحه‌ی مخصوص کیبورد را داشته باشد. در غیر اینصورت کیبورد روی میز قرار می گیرد و این باشماست که با تنظیم ارتفاع صندلی حالت قرارگیری مناسب برای دستتان روی کیبورد را ایجاد کنید.

نکته ای که در خرید میز کامپیوتر حتما باید در نظر بگیرید جایی برای قرار گرفتن ماوس است.
بهترین حالت کار با ماوس از نظر اصول ارگونومیک قرار گرفتن دست شما دقیقا در همان ارتفاعی است که برای کیبورد گفته شد.
به عبارت دیگر ماوس و کیبورد باید در یک ارتفاع باشند.
درطراحی بعضی از میزکامپیوترها صفحه کیبورد عرض بیشتری داشته و فضای کافی برای قرار گرفتن ماوس وکیبورد با هم و البته کار راحت با آن ها را دارد (مانند میز کامپیوتر بی).
برخی دیگر از میزهای کامپیوتر به گونه ای طراحی شده اند که در سمت راست زیر صفحه ی مخصوص کیبورد، صفحه‌ی کوچک کشویی برای قرار دادن ماوس تعبیه شده.
اگر قصد خرید این میزکامپیوترها را دارید دقت کنید که فاصله‌ی بین صفحه‌ی کیبورد با صفحه‌ی ماوس بیشتر از ۲ سانتی متر نباشد.
قرار گرفتن دست روی ماوس در حالتی غیر از این و با فاصله ی زیاد از محل قرارگرفتن استانداردکیبورد می‌تواند درد‌های شدید در ناحیه کتف و گردن در پی داشته باشد.
در انتخاب میز کامپیوتر سایز خود را نیز در نظربگیرید اگر درشت اندام هستید سعی کنید از میزهای کوچک استفاده نکنید(مصیبت بارند!). یعنی هنگام نشستن روی صندلی و قرار گرفتن پشت میز پاها به طور کامل زیر میز جایبگیرند و فاصله روی ران ها با صفحه‌ی روی میز کم نباشد خصوصا اینکه قسمت روی رانها به زیر میز نچسبد. حداقل عمق مناسب برای یک میز کامپیوتر استاندارد ۶۰ سانتیمتر است.
در نظر داشته باشید قید نگهدارنده‌ی پایه ها و ستون میز به نحوی در جای خود متصل شده باشد که مزاحم قرار گیری کامل پاهای شما زیر میز نباشد.
فاصله گرفتن پاهای شما از میز موجب کشیده شدن دست شما هنگام کار با ماوس و کیبورد شده و دردهای ناحیه ستون فقرات و گردن را موجب می‌شود.

طراحی، ساخت و فروش میز کامپیوتردر انواع مختلف و شکل های گوناگون انتخاب را برای شما آسان‌تر کرده است. با در نظرگرفتن نیازخود و فضایی که در اختیار دارید می توانید میز کامپیوتر مناسبی خریدارینمایید مثلا میز کامپیوترکتابخانه دار و یا میز لپ تاپ هایی که در عین کوچک بودن برای استفاده به عنوان میزتحریر هم مناسبند (میز تحریر ۷۰).
در مورد جنس میز کامپیوتر باید گفت که میزکامپیوترهای چوبی به هنگام تماس دستتان (در هنگام کار با موس و کیبورد) با آنهااحساس بهتری را القا خواهند کرد و از استحکام خوبی هم برخوردارند.
میز کامپیوتر شیشها ی مدرن است و راحت‌تر تمیز می‌شود.
اگر نسبت به نظافت حساسید به آسانی می‌توانید برای تمیز کردن میز کامپیوتر شیشه ای از انواع مواد شوینده و پاک کننده استفاده کنید.
علاوه بر این به این میزها از پروفیل و شیشه ساخته شده اند و از میزکامپیوترهای چوبی سبکتر هستند.
برای دیدن نمونه می توانید میز کامپیوتر شیشه ای را در سایت مبلمان پایتخت ببینید.

میز کامپیوتر بهتر است یا میز تحریر

نمی توان گفت که میز کامپیوتر بهتر از میز تحریر بوده و یا اینکه میز تحریر بهتر از میز کامپیوتر است.
زیرا هر کدام از این دو محصول کاربرد و کارایی خاص خود را دارند، اینکه نمی توان میز کامپیوتر را جای میز تحریر به کار برد و یا اینکه بر عکس بخواهیم نیز تحریر را به جای میز کامپیوتر مورد استفاده قرار دهیم.
زیرا ساختار هر دو میز نسبت به یکدیگر متفاوت است، میز تحریر از میز کامپیوتر کوچک تر بوده و سازنده همواره سعی می کند که کشو ها و قفسه های مختلفی برای میز تحریر تعبیه کند، چون می داند وقتی پای تحریر به میان باشد یک سری وسیله ها مانند کاغذ، خودکار، مداد، کیفی و غیره وجود دارد که باید یک قسمت مجزا داشته باشند که در آن محل نگهداری شوند.
همچنین برای میز کامپیوتر نیز یک سری الزامات وجود دارد به همین صورت که میز کامپیوتر چون محل قرار گرفتن کامپیوتر بوده و کامپیوتر از سخت افزار هایی مانند مانیتور، کیس، موس، صفحه کلید پرینتر و غیره تشکیل شده است باید یک میز بزرگ بوده که تمام وسایل را بتوان بر روی آن جا داد، بنابراین نمی توان گفت که کدام میز بر دیگری ارجحیت دارد.

میز کامپیوتر ایرانی بهتر است یا خارجی

هر فرد قبل از خرید محصول باید  موضع خود را مشخص کند به این صورت که دقیقا بداند چه چیزی می خواهد، انواع مختلفی از میز ها در طرح و سبک های مختلف تولید شده و روانه بازارشده اند تنوع و گستردگی محصولات زیاد است به همین دلیل ضرورت دارد که ابتدا در خانه و قبل از وارد شدن به بازار و یا خرید از فروشگاه های اینترنتی تصمیم قطعی خود را درباره نحوه خرید نوع میز، شکل میز و  برند نیز و اینکه ایرانی باشد و یا خارجی بگیرد.
نمی توان گفت بین میز های ایرانی و خارجی برتری وجود دارد بلکه با توجه به عوامل مختلف امروزه خرید میزهای خارجی ممکن است نیازمند صرف هزینه بیشتر باشد.

میز کامپیوتر ایرانی بهتر است یا خارجی

ویژگی های یک‌ میز کامپیوتر مناسب

صنعت ساخت میز چیزی است که همیشه در حال رشد و تغییر است، زیرا مردم همیشه به دنبال چیزهایی می‌گردند که زندگی خود را  با استفاده از آسان‌تر کنند و فن‌آوری و ابزار در حال تغییر را در خانه خود جای دهند.
یکی از این قطعات اثاثیه خانه که به دلیل تغییر در نیازهای تکنولوژی در خانه بوجود آمد، یک میز کامپیوتر است.
همانطور که افراد زیادی امروزه در منزل خود کامپیوتر دارند، برای طراحان میز مشخص شد که باید تغییراتی در یک میز معمولی برای جای دادن کامپیوترهای رومیزی ایجاد کنند.
کامپیوترها با بسیاری از قطعات، لوازم جانبی، و سیم‌ها هستند که باید به شیوه‌ای به کار گرفته شوند که به لحاظ زیباشناسی خوشایند و بی‌خطر باشد .
یکی از نوآوری هایی که میز کامپیوتر را متفاوت از هر میز دیگری می‌سازد، محل قرار دادن کامپیوتر است.
اکثر میزهای کامپیوتر یا قفسه یا یک کابینت دارند که شما قرار است کامپیوتر خود را در آن جا قرار دهید.
مزایای متعددی در این زمینه وجود دارد.
مهم‌ترین فایده این است که شما مجبور نیستید صندلی خود را  هر بار برای استفاده از کامپیوتر حرکت دهید .
یک نوآوری دیگر روی میز کامپیوتر، کشیدن صفحه‌کلید است  همچنین موس در بالای میز می‌تواند ناخوشایند باشد ،بنابراین یک قسمتی در نیز کامپیوتر تعبیه می شود که صفحه کلید و موس بر روی آن قرار گرفته و این به شکل ریلی است.
این قسمت نه تنها چیزهایی را از دید دور نگه می‌دارد وقتی که آن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه ایستگاه کامپیوتر خانگی شما را نیز بهبود می‌بخشد.
ویژگی‌های مورد علاقه افراد که یک میز کامپیوتر را واقعا ً عالی می‌سازد، سوراخ‌های روی رومیزی یا پشت میز است که به شما اجازه می‌دهد که مستقیما ً از مانیتور، صفحه‌کلید و یا ماوس به واحد کامپیوتر بروید.
مورد دیگری که در انتخاب یک میز کامپیوتر خوب باید به آن توجه کنید این است که میز را برای چه کسی قرار است خریداری نمایید، فردی که پشت میز قرار است بنشیند کودک است یا جوان و یا بزرگسال، زیرا سن و قد فرد تاثیر زیادی بر روی انتخاب میز دارد.
مورد دیگری که هنگام خرید میز کامپیوتر مناسب باید در نظیر بگیرید فضای محل زندگی شماست، به این صورت که آیا در فضایی که زندکی می کنید محیط بزرگ است یا خیر، اگر محیط کوچک باشد و شما اقدام به یک میز کامپیوتر بزرگ کنید قطعا بعدها دچار مشکل کمبود جا خواهید.

ویژگی های یک‌ میز کامپیوتر مناسب

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر مناسب

زمانی که مدیریت یک  کسب ‌وکار را بر عهده دارید، باید شرایط کاری عالی باشد، نه تنها ارتقای سلامت شخصی میان کارمندان شما، بلکه برای ارتقا بهره‌وری مهم است که در فضاها و محیط های کاری، مهندسی مجدد مناسب داشته باشید.
هیچ‌کس نمی‌خواهد ساعت‌های طولانی در محیط کاری کار کند که غیر استاندارد است چون انجام این کار می‌تواند منجر به  درد کمر، گردن، پشت،  و بازو و ناخوشی‌های دیگر شود.
پیدا کردن ارتفاع مناسب برای یک میز کامپیوتر می‌تواند جلوی بسیاری از این بیماری‌ها را بگیرد، در حالی که تجربه کاری برای شما و کارمندان شما را بهبود می‌بخشد.
اولین قدم برداشتن یک صندلی راحت است.
مشخص کنید که چه چیزی ارتفاع میز استاندارد را مشخص می‌کند.
میز و صندلی دو بخش از یک کل منسجم باید و باید با هم هماهنگ  باشند.
بیش‌ترین راحتی و فرصت سفارشی سازی از یک صندلی با ارتفاع میز قابل تنظیم  است.
وقتی شما نشسته‌اید، زاویه بین بالاتنه تان و پاهایتان باید در جایی بین زاویه مناسب ۹۰ درجه و ۱۱۰ درجه باشد.
لبه صندلی نباید با پشت زانوی شما تماس پیدا کند.
ملاحظات دیگر مشخص کننده این مورد است که ارتفاع میز کامپیوتر شما باید چقدر  باشد، مانند نوع تجهیزاتی که از آن استفاده می‌کنید، ارتفاع فیزیکی و نوع کارهایی که انجام می‌دهید.
شما باید بتوانید به راحتی روی میز کامپیوتر خود کار کنید، بدون اینکه مجبور شوید روی حالت بدنی خود سازش کنید و یا هر گونه درد در مفاصل و یا ماهیچه‌ها را احساس کنید.
شما باید بتوانید به همان اندازه که تایپ می‌کنید، بازوهایتان را موازی با زمین قرار دهید.
با این حال ، تفاوت‌هایی در اولویت شخصی بین افراد وجود دارد، بنابراین یک زاویه بین ۷۰ تا ۱۳۵ درجه خوب خواهد بود،  اگر موارد رعایت  نشود احتمالا ً درد مزمن در مفاصل و ماهیچه‌ها را تجربه خواهید کرد،
فضای کافی بین ران و قسمت زیرین میز وجود داشته باشد.

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر مناسب

چطور یک‌ میز استاندارد بخریم

برای اینکه بتوانید یک میز استاندارد بخرید باید تمام موارد مرتبط با یک میز را مطالعه کنید و دقیق متوجه شوید که چه میزی با چه طول، عرض، ارتفاع و عمقی برای قد و سن شما و همچنین میزان فعالیت شما مناسب است.
می توانید اطلاعات لازم را با یک وب گردی از اینترنت دریافت کرده و به راحتی متوجه شوید که میز استاندارد چه ویژگی هایی باید داشته باشد در آن صورت می توانید برای خرید هم به بازار رفته و هم از فروشگاه های اینترنتی خیلی راحت میز مورد علاقه و مناسب خود را خریداری کنید.

چطور یک‌ میز استاندارد بخریم

درباره تهـ کالا

مبلمان پایتخت در سال 1371 در زمینه تولید میزهای صوتی و تصویری آغاز بکارکرد و در سالهای اولیه تمرکز خود را بر روی صادرات به کشورهای همسایه قرار داد و با گذشت زمان زمینه های تولید خود را به سایر محصولات صنایع چوبی و فلزی گسترش داد که از جمله شامل صندلی , میزهای مدیریت , انواع کمدها , انواع مبل ها و... میباشد . هدف همیشگی این مجموعه ارایه بهترین کیفیت با بهترین قیمت و در نهایت جلب رضایت مشتری و ادامه همکاری با اوست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *