دسته‌بندی نشده

مکانیزم صندلی اداری

در صندلی قطعه‌ای وجود دارد که به وسیله آن صندلی قابل تنظیم شدن با وضعیت نشستن در حالت دلخواه ما می باشد،که مهم‌ترین قطعه در صندلی  مکانیزم آن می‌باشد، اگر صندلی ما دارای مکانیزم سالم و مرغوب باشد صندلی ما طول عمر بیشتری دارد و نشستن بر روی آن صندلی اداری در مکانیزم‌های مختلف باعث می‌شود که فشار بر روی کمر و ستون فقرات کم شود و در موقع نشستن ما هیچ‌گونه تنشی نداشته باشیم و احساس آرامش کنیم.
مکانیزم یعنی شاسی صندلی، یک صندلی اداری باید به گونه طراحی شده باشد که قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد.

وظیفه اصلی مکانیزم صندلی اداری در چیست؟
مکانیزم‌هایی که در صندلی اداری وجود دارد برای تنظیم ارتفاع صندلی می‌باشد، که با قفل شدن تکیه‌گاه یا پشتی صندلی می‌توان ارتفاع را تنظیم کنید، یعنی نشیمنگاه به حالت بالاتر یا پایین‌تر می‌آید و یا می‌توانید با تنظیم هم‌زمان نشیمنگاه و تکیه‌گاه آن را تنظیم کنید.

چند ویژگی های مکانیزم صندلی: 

۱- تغییر در زاویه تکیه گاه و نشیمنگاه صندلی

۲- بالا و پایین کردن جک در صندلی با اهرم  

۳- قفل کردن صندلی در زاویه های مناسب با بدن

 صندلی‌های اداری دارای انواع مکانیزم‌ها با نام‌های متفاوتی هستند، مکانیزم خود تنظیمی ،مکانیزم اسلایدی، مکانیزم اتوبوسی و یا زانویی، مکانیزم کلاچی، مکانیزم سینکرون ،مکانیزم  بدون براکت وتیلیت  و مکانیزم L است.
مکانیزم صندلی اداری در قسمت نشیمن دارای  اهرم‌های تنظیم کنار صندلی می‌باشد و دارای فنر و قاب و براکت و قفل مکانیزم و شاسی‌ها را دارد.

انواع مکانیزم صندلی اداری

انواع مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم L:

در صندلی اداری این مکانیزم به گونه‌ای طراحی‌شده است که، قسمت نشیمنگاه ثابت است اما قسمت پشت آن یا تکیه‌گاه آن در زاویه مختلف خم می‌شود، در این مدل بیشتر برای صندلی‌هایی  کامپیوتری و یا صندلی‌هایی که برای کارگاه و یا آزمایشگاهی هستند استفاده می‌شود و یا در منزل می‌توانیم از این نوع صندلی‌هایی با این مکانیزم استفاده کنیم.

مکانیزم تیلت:

 این مکانیزم به گونه‌ای طراحی‌شده که اگر قفل مکانیزم صندلی باز باشد، درصورت تکیه دادن نشیمنگاه  صندلی جابه‌جا می‌شود، یعنی اگر در موقع نشستن شما بر تکیه‌گاه و پشت صندلی فشار وارد کنید آنگاه تکیه‌گاه به عقب می‌رود و هم‌زمان نشیمنگاه آن به عقب حرکت می‌کند، تا شما بتوانید آن زاویه مناسب بین این دو  را برقرار کنید، در مکانیزم تیلت که بدون تسمه است ، تیله پشت و نشیمنگاه تغییر نمی کند.

مکانیزم سینکرون:

در صندلی‌های اداری نام دیگر این محصول مکانیزم براکت دار یا تسمه دار می‌باشد، که این نوع مکانیزم‌ها به طوری عمل می‌کنند که اگر تکیه‌گاه را به سمت عقب ببریم هر ۱۵ درجه زاویه نشیمنگاه ۵ درجه به عقب می‌رود، که به این نوع تغییر رابطه‌های ۱ به ۲ یا ۱ یه ۳ می‌گویند، مکانیزم سینکرون دارای تسمه می‌باشد و پشتی و نشیمن در آن حالت ثابت می‌شود این  مکانیزم هماهنگی که حرکت پشت و کفی صندلی را با هم انجام می‌دهند .

مکانیزم زانویی یا اتوبوسی:

این مکانیزم به شکلی است که می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که بتوان به شکل‌های مختلف روی آن نشست و تنظیم این مکانیزم  آن روی لبه صندلی  می‌باشد، از این مکانیزم در صندلی‌های مدل سنگین مانند صندلی‌های مدیریت و یا صندلی‌های اتوبوس استفاده می‌کنند.

مکانیزم تعادل بدن:

 این نوع مکانیزم به شکل اتوماتیک وقتی‌ که روی صندلی می‌نشینیم طوری تنظیم می‌شود که، نشستن برروی صندلی را آسان می‌کند، مکانیزم تعادل بدن یا ۳D نام دیگری آن  است، که به گونه‌ای طراحی شده که درد کمر و ستون فقرات را کاهش می‌دهد و با بدن هماهنگ می‌گردد، به‌طوری‌که کارمندی که روی آن می‌نشیند هم احساس راحتی کند و هم بدنش در تعادل باشد.

مکانیزم پشتیبان کمر:

برای کسانی است که کمردرد دارند و یا نشستن روی صندلی باید در مدت زمان طولانی باشد، از این مکانیزم استفاده می‌کنند.
کسانی که  استرس کمردرد را  بعد از نشستن طولانی را دارند این استرس و تنش را می کاهد.
کار اصلی مکانیزم این است که اتصال دهنده‌ی صندلی به پایه و جک و قرار گرفتن صندلی در حالت‌های مختلف می‌باشد .

مکانیزم دو دسته و براکت دار از این مکانیزم برای صندلی کارمندی و یا کارشناسی استفاده می‌شود.

انواع قفل مکانیزم صندلی اداری:

انواع قفل مکانیزم صندلی اداری

قفل صندلی اداری یعنی وقتی‌ که بعد از تنظیم کردن در حالت دلخواه صندلی همان گونه که تنظیم‌شده است، در همان حالت باقی بماند که قفل‌ها به چند بخش تقسیم می شوند .

  قفل دستی:

این قفل حالت تک اهرمی می‌باشد و در یک  حالت تنظیم می‌شود که زاویه ۹۰ درجه است هر اهرم در صندلی اداری در یک  شیار می‌رود و بعد از آن با تنظیم دلخواه ثابت می‌ماند

قفل خودکار:

 این نوع قفل ها چند اهرمه می‌باشد و یا می‌توانند  ۱ یا ۲ داشته باشند، که دارای شیارهای پی‌درپی است، که بعد از این‌که ضامن کشیده می‌شود اهرم می‌توانند در آن محل انتخابی ثابت بماند، یعنی بعد از چند ثانیه این مکانیزم به صورت خودکار قفل می گردد.

قفل کلاچی:

 این قفل‌ها چند اهرم هستند و یا ۳ اهرم دارند،در هر قسمتی که ما انتخاب می‌کنیم قفل می‌شوند و  این قفل‌ها حالت صفحه‌ای دارند.

جک گازی:

به‌صورت عمود این مکانیزم‌ها عمل می‌کنند، یعنی نشیمنگاه به‌طور عمود بالا و پایین می‌رود و بعد می‌توانید در شرایط دلخواه در قسمت پایین و یا بالا آن را تنظیم و قفل کنید که ثابت بماند.

 اهرم جک گازی:

همان اهرمی است که در زیر صندلی و نشیمنگاه وجود دارد و با آن صندلی به صورت عمود بالا و پایین می‌رود.

اهرم قفل زاویه:

این اهرم در هر زاویه‌ای که مناسب نشستن است قفل می‌شود، که در انواع صندلی اداری مکانیزم قفل شدنش متفاوت است.

بخش استکانی:

 فنری  است که  درون یک استکان مانند قرار دارد برای حرکت پشت صندلی می‌باشد که با آن پشت صندلی روان‌تر حرکت می‌کند، در بعضی از صندلی‌ها از چند فلز و اهرم جداگانه استفاده می‌کنند تا پشت صندلی روان‌تر حرکت کند با این فنر می‌توانید نسبت به وزن خودتان آن را تنظیم کنید.

اسلایدر صندلی اداری

اسلایدر صندلی اداری یک نوع  مکانیزم قطعه ای است که نشیمنگاه در موقع نشستن طوری تنظیم می‌شود که، به جلو و عقب حرکت می‌کنند، یعنی حالت افقی این صندلی و این نوع مکانیزم برای  کسانی که قد کوتاهی دارند مناسب است.

معروف‌ترین مکانیزم صندلی اداری

 در اداره‌ها به‌خاطر این‌که طولانی‌مدت روی صندلی  می‌نشینند، به این خاطر از مکانیزم های استفاده می‌کنند، که محبوب‌شان است که بتواند بدن در حالت آرامش باشد و بهترین کارایی صندلی و آن مکانیزم  داشته باشند، مکانیزم هایی که بیشتر استفاده می‌شود زانویی، مکانیزم او اسلایدر است که بیشتر از همه مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردی‌تر در اداره‌ها هستند.

قیمت مکانیزم صندلی اداری

خرید مکانیزم

 مکانیزم‌های صندلی دارای، برند و کیفیت‌های متفاوت هستند، به این خاطر برای صندلی‌ها به مکانیزم  آن باید توجه کرد و صندلی‌های اداری با برندهای متفاوت و انواع مکانیزم های که در چندین حالت و یا با روکش های صندلی های متفاوت و با قیمت متفاوت در بازار عرضه می‌شود.

 شما می‌توانید با کارشناسان فروش صندلی اداری در مورد نوع صندلی و یا قیمتش و نوع مکانیزم که دارد و یا  جنس  آن‌ها و یا گارانتی که دارند و چند حالته بودنشان با توجه به بودجه مورد نظرتان خرید بفرمایید.

در اینجا به چند نمونه از مکانیزم صندلی اداری در کاربرد های مختلف ارائه می‌شود اشاره می‌کنیم.

مکانیزم صندلی گردان

مکانیزم صندلی

این نوع صندلی از مکانیزمی که به آن ۲ دسته براکت دار  گفته می‌شود، استفاده می‌شود که اتصال آن به پشت صندلی به‌صورت یک  تکه نمی‌باشد، یک قطعه در پشت صندلی وجود دارد،که اتصال پیدا می‌کند به کفی صندلی ،جهت اتصال محکم‌تر و اگر این قطعه نباشد پشت صندلی دچار لق زدگی می شود و این قطعه قابل تعویض است.

مکانیزم جک صندلی دودست براکت دار

 مکانیزم در کف صندلی به‌صورت ۱ تکه پرس می‌شود دور تا دوره آن را اندازه ۱ سانتی‌متر بالا می‌آورند، تا محکم‌تر و ایمن‌تر باشد و دچار شکستگی نشود.

مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم صندلی اداری

 فلزی است با ضخامت ۴ میلی‌متر،  درست شده‌است که دورتادور آن یکدست می‌باشد و ممکن است بعدها دچار شکستگی و یا شل شدن و در محل قرار گرفتن جک شود.

مکانیزم صندلی اداری تک دسته براکت دار

 این مکانیزم برای صندلی اداری و کارمندی استفاده می‌شود، که کفه‌ی آن مقاوم و قفل آن در ۱ یا ۲ وضعیت قرار می‌گیرد و زاویه براکت نسبت‌به جک درسه حالت قرار دارد و ممکن است زاویه براکت در درجات مختلف هم قرار بگیرد .

 علت خراب شدن مکانیزم صندلی اداری

 صندلی اداری نقش مهمی در سلامتی ستون فقرات و کمر دارد و با نشستن بر روی آن در زمان طولانی باید خسته نشوید و احساس آرامش را داشته‌باشیم، ما باید طرز کار صحیح مکانیزم‌ها را بدانیم که چطور قفل می‌شود و چطور اهرم آن‌ها کار می‌کند، که اگر نتوانیم به‌طور صحیح از آن‌ها استفاده کنیم باعث خراب شدن صندلی‌ها می‌شود و با خراب شدن مکانیزم تنظیم صندلی، به حالت دلخواه غیرممکن خواهد بود و شاید با نشستن روی صندلی تولید صداهای ناهنجار بکند و بدن در حالت نامناسبی با نشستن روی آن قرار بگیرد، که باید در اولین فرصت به متخصصین تماس گرفته تا آن‌ها بتوانند کار تعمیرات صندلی و مکانیزم آن در کوتاه‌ترین مدت برایتان انجام دهند.

درباره تهـ کالا

مبلمان پایتخت در سال 1371 در زمینه تولید میزهای صوتی و تصویری آغاز بکارکرد و در سالهای اولیه تمرکز خود را بر روی صادرات به کشورهای همسایه قرار داد و با گذشت زمان زمینه های تولید خود را به سایر محصولات صنایع چوبی و فلزی گسترش داد که از جمله شامل صندلی , میزهای مدیریت , انواع کمدها , انواع مبل ها و... میباشد . هدف همیشگی این مجموعه ارایه بهترین کیفیت با بهترین قیمت و در نهایت جلب رضایت مشتری و ادامه همکاری با اوست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *