انواع صندلی

راهنمای خرید صندلی گردان

راهنمای خرید صندلی گردان

راهنمای خرید صندلی گردان

 برای  خرید صندلی گردان باید به نکات مهمی توجه کنیم ازجمله این‌ که این صندلی‌ ها برای چه محیط هایی قابل ‌استفاده هستند، اگر برای محیط‌ های اداری استفاده می‌شود که محیط‌ های اداری صندلی‌ های کارمندی، صندلی مدیریتی، صندلی‌ های کارشناسی و انواع مختلف دارد، که صندلی‌های مدیریتی به نسبت صندلی‌ های کارمندی دارای عرض بیشتر و پشتی بلندتری هستند و صندلی‌ های کارمندی در نوع ساده‌ تری می‌باشند و این‌ ها به گونه‌ ای باید طراحی‌ شده باشند که وقتی کارمندان بیشتر اوقات خود را بر روی این صندلی‌ها می‌ گذرانند احساس خستگی و ناراحتی نداشته باشد و پشتی کمری صندلی به‌ گونه‌ ای طراحی‌ شده باشد که با آناتومی بدن همخوانی داشته باشد و فرد در طولانی‌ مدت احساس کمر درد نکند و خستگی زیادی نداشته باشد.

راهنمای خرید صندلی گردان
اگر این امکان فراهم شود باعث می‌ شود که کارایی خیلی بهتر باشد و فرد از نظر جسمی آسیب نبیند.
گزینه بعدی رنگ‌ بندی صندلی‌ ها است که بر روی زیبایی محیط تاثیر بسزایی دارد و  همچنین مقاومت نوع متریال استفاده‌ شده در این صندلی‌ ها هست که اصولاً برای صندلی‌های اداری از نوع چرم استفاده می‌ شود و برای صندلی‌ های کامپیوتری از نوع پارچه استفاده می‌ گردد که نوع پارچه‌ ای به نسبت چرم از مقاومت بیشتری برخوردار هستند.
گاهی اوقات از چرمی استفاده می‌شود که به‌ مرور زمان پوسته پوسته می‌ شود پس  باید به روکش صندلی نیز توجه شود، از جمله موارد دیگری که باید به آن توجه کنیم ارتفاع صندلی است که با توجه به قد افراد باید قابل تنظیم باشد.

کیفیت صندلی اداری

کیفیت صندلی اداری بسته به نوع متریال استفاده ‌شده در صندلی می‌ باشد که این متریال ممکن است از نوع فوم کتان و یا چرم بوده باشد و این‌ گونه مواد باید به‌ گونه‌ ای باشد که در طولانی‌ مدت بر اثر نشستن  حالت گودی پیدا نکنند و همچنین  چون اکثر کارمندان حداقل هشت ساعت از روزانه را بر روی این صندلی‌ ها می‌ گذرانند نباید گرم و زننده باشد و باعث ناراحتی کارمند شود، چون در این ‌صورت عملکرد کارمند نیز کاهش پیدا می‌ کند.

کیفیت صندلی اداری
همچنین  گاهی اوقات از مواد ارزان‌ قیمت برای این صندلی‌ ها استفاده می‌ شوند که در کوتاه‌ مدت باعث می‌ شود که صندلی حالت خودش را از دست داده و آن کیفیت مناسب را نداشته باشد پس بهتر است موقع خرید صندلی‌ ها علاوه‌ بر قیمت به کیفیت آن بیشتر توجه شود چون اگر کیفیت آن پایین باشد و مجبور هستیم که در کوتاه‌ مدت مجبور به خرید دوباره شویم.

استانداردهای صندلی اداری

امروزه اکثر افراد جهان برای انجام کارهای روزمره خود از صندلی‌ های گردان استفاده  می‌ کنند.
بنابراین باید در خرید این نوع صندلی‌ ها به استانداردها توجه کنیم، ارتفاع صندلی‌ های اداری باید به‌ گونه‌ای باشد که زمانی‌ که فرد بر روی آن می‌ نشیند کف پاهای فرد به‌ راحتی بر روی زمین قرار بگیرد، اگر ارتفاع صندلی‌ ها بیشتر از سطح زمین باشد باعث می‌ شود که فشار بیشتری به ناحیه کمر وارد شود، چون زمانی‌ که کف پا روی زمین قرار بگیرد مقداری از وزن بدن را نیز پاها متحمل می‌ شوند.
بنابراین فشار وارده بر روی کمر کمتر می‌ شود اما اگر پای فرد روی زمین قرار گرفته نشود بیشتر وزن به ناحیه کمر وارد می‌ شود و در طولانی‌ مدت باعث ایجاد کمردرد و آسیب‌ های جدی بر سلامت جسمی فرد می‌ شود و اگر ارتفاع صندلی کمتر باشد باعث می‌ شود که به لگن فرد فشار بیشتری وارد شود پس باید صندلی به‌ گونه‌ ای باشد که کف پای فرد بر روی زمین قرار گرفته شود، که این ارتفاع بسته به قد افراد متفاوت می‌ باشد باید صندلی به‌ گونه‌ ای طراحی‌ شده باشد که حتما قابلیت تنظیم شدن داشته باشد.
گزینه بعدی که باید مورد توجه قرار گرفته شود نوع پارچه استفاده‌ شده برای نوع روکش صندلی می‌ باشد این روکش باید به گونه ای باشد دارای تهویه باشد چون اکثر کارمندان حداقل هشت ساعت از روزانه خود را بر روی این صندلی‌ ها می‌ گذرانند باید در طولانی‌ مدت حالت گرم و زننده نداشته باشند و باعث احساس ناراحتی در فرد نشود، چون اگر این شرایط به وجود آید باعث خستگی فرد می‌ شود و همچنین عملکرد فرد کاهش پیدا می‌ کند.

استانداردهای صندلی اداری
گزینه بعدی که باید در نظر گرفته شود این که  صندلی‌ ها نباید زیاد نرم باشند و زمانی‌ که فرد بر روی آن می‌ نشیند مانند مبل‌ های راحتی در آن فرو رود چون در این‌ صورت احساس خواب‌ آلودگی می‌ کنند و کارایی مورد نظر را نخواهند داشت و از جمله موارد که دیگر باید به آن توجه کنیم پشتی کمری صندلی هست که نکته خیلی مهمی در انتخاب صندلی می‌ باشد چون اگر پشتی کمری صندلی انحنای لازم را نداشته باشد باعث می‌ شود که به ستون فقرات فشار زیادی وارد شود و آسیب های جبران‌ ناپذیری به سلامت جسمی فرد وارد شود باید این انحنا به‌ صورت اس مانند باشد تا با آناتومی بدن همخوانی داشته باشد و زمانی‌ که فرد بر روی صندلی می‌ نشیند احساس خستگی نکند و همچنین دسته‌ های صندلی اداری که در مواقع خستگی دست خود را بر روی دسته صندلی قرار می‌ دهند تا مقداری از خستگی آن کاسته شود اما  قرار گرفتن دست بر روی این دسته‌ ها نباید به‌ صورت مداوم باشد، چون باعث کشش عضلات دست می‌ شود.
مورد بعدی چرخ‌ های گردان صندلی‌ های اداری هستند که این چرخش چرخ‌ های گردان باید به‌ گونه‌ای باشد که هم فرد به محیط اطرافش به‌ راحتی دسترسی پیدا کند و لزوماً مجبور نباشد که برای دستیابی به محیط اطراف خودش حتماً از روی صندلی بلند شود.
نکته دیگری که باید مدنظر قرار گیرد عرض صندلی اداری می‌ باشد، عرض صندلی باید به‌ گونه‌ ای باشد که فرد براحتی نشست‌ و برخاست کند و از این نظر دچار مشکل نباشد اگر به‌ راحتی بتواند بر روی صندلی بنشیند باعث می‌ شود که استرس کمتری داشته باشد و احساس راحتی بیشتری داشته باشد و همچنین کارهایش را سریع‌ تر انجام دهد.

قابلیت تنظیم صندلی اداری

صندلی‌ های اداری باید به گونه‌ ای ساخته‌ شده باشند که بتوان به‌ راحتی ارتفاع و پشتی کمری صندلی رو تنظیم کنیم،  اکثر صندلی‌ های اداری دارای جک‌ های تنظیم‌ کننده در زیر نشیمن صندلی هستند و این جک ها باعث می‌ شود که با توجه به قد افراد ارتفاع صندلی را جوری تنظیم کنیم که فرد موقع نشستن برروی صندلی به‌ راحتی بتواند  فاصله‌ اش را با میز تنظیم کند و به‌ راحتی به موس و کامپیوتر و وسایل مورد نظرش دسترسی پیدا کند.
البته قیمت صندلی نسبت‌ به امکاناتی که دارد متفاوت، ولی اصولاً برای این‌ که مجبور نباشند در مدت کوتاه مجبور به تعویض صندلی‌ ها باشند اصولاً ترجیح می‌ دهند که یک صندلی با کیفیت و امکانات بهتر را ترجیح دهند به صندلی با قیمت پایین‌ تر و عدم داشتن کیفیت و امکانات مناسب، در مورد پشتی کمری هم بعضی از صندلی‌ های اداری جوری تنظیم شده‌ اند که می‌ شود که پشتی‌ های کمری تنظیم کرد، جوری که در صورت نشستن فرد احساس راحتی کنند و از ناحیه کمر مشکل نداشته باشد.

قابلیت تنظیم صندلی اداری
البته این موارد تنها یک پیشنهاد برای این است که فرد به‌ راحتی بهتری در محیط کار و یا همان منزل داشته باشد و علاوه‌ بر این‌ ها فرد باید موارد دیگر را در نظر گرفته و هر چند دقیقه‌ ای یک استراحت کوتاه مدت داشته باشد و در حد چند ثانیه ای راه برود.

 نکات مهم برای خرید صندلی گردان

۱- جنس  روکش صندلی گردان

نوع روکش مورد استفاده در صندلی گردان هم بنا به محیطی که قرار است در آن‌ جا استفاده شود متفاوت است و اصولاً برای محیط‌ های اداری از روکش‌ های چرم برای صندلی‌ های اداری استفاده می‌ شود چون علاوه‌ بر کیفیت چرم مورد نظر زیبایی نیز مطرح است و این‌ که این چرم‌ ها به‌ راحتی قابل شست‌ و شو هستند البته روکش‌ های از جنس پارچه‌ مقاومت بیشتری دارند.

۲- طرح و رنگ صندلی اداری
در دکوراسیون و دیزاین منزل یا محیط کار تاثیر خیلی به‌ سزایی دارد پس بهتر است که برای انتخاب صندلی مورد نظر به طرح و رنگ آن هم دقت کنیم.

 نکات مهم برای خرید صندلی گردان

۳- استاندارد بودن صندلی اداری
صندلی اداری باید از نظر ارتفاع و پشتی کمری و داشتن دسته صندلی همچنان چرخه گردان استاندارد باشد و اگر تمام این موارد را در نظر بگیریم  باعث می‌شود که کارایی صندلی خیلی بهتر باشد و فرد در محیط کار یا منزل احساس ناآرامی و استرس نداشته باشد و هم چنین از نظر سلامت جسمی به مشکل برنخورد.

درباره تهـ کالا

مبلمان پایتخت در سال 1371 در زمینه تولید میزهای صوتی و تصویری آغاز بکارکرد و در سالهای اولیه تمرکز خود را بر روی صادرات به کشورهای همسایه قرار داد و با گذشت زمان زمینه های تولید خود را به سایر محصولات صنایع چوبی و فلزی گسترش داد که از جمله شامل صندلی , میزهای مدیریت , انواع کمدها , انواع مبل ها و... میباشد . هدف همیشگی این مجموعه ارایه بهترین کیفیت با بهترین قیمت و در نهایت جلب رضایت مشتری و ادامه همکاری با اوست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *