انواع صندلی, انواع مبلمان اداری

روکش صندلی اداری

صندلی 3057 3

موقع نشستن و استفاده کردن از هر صندلی با قسمتهای مختلفی از آن بصورت مستقیم یا غیرمستقیم سرو کار خواهیم داشت. شاید بیشترین قسمتی که هرفرد در استفاده از صندلی با آن در تماس است روکش صندلی استروکش صندلی میتواند از چرم باشد یا پارچه و یا ترکیبی از هردوی این جنس ها. البته بعضی صندلی ها نیز با پارچه یا چرم روکش نمیشوند و شما مستقیم با پلاستیک یا چوب آن سروکار دارید.

روکش صندلی بسته به مدل و نوع صندلی میتواند دوخت های متعددی داشته باشد، تکه دوزی شده باشد و یا حتی دکمه دوزی داشته باشد. هنر دوزندگی ای که در هر روکش صندلی استفاده میشود لازم است ماهرانه انجام شده باشد. شاید باورش سخت باشد اما معمولا هر صندلی اداری بین ۵ تا ۷ متر چرم یا پارچه میبرد.

بخش عمده ای از بار زیبایی یک صندلی بر دوش روکش آن است. روکشی که اگر جنس آن خوب باشد تا سالهای طولانی قابل استفاده خواهد بود. همچنین علاوه بر زیبایی بیشترین تماس شما با روکش صندلی است و جنس آن برای سلامتی شما نیز مهم است.

روکش کردن صندلی آخرین مرحله از تولید یک صندلی است اما اولین قسمتی است که شما آن را در مواجهه میبینید و از روی آن در مورد صندلی حتما قضاوت میکنید. جنس های مختلفی از پارچه و چرم وجود دارند که برای روکش صندلی استفاده میشوند. از بهترین روکش های چرمی برای صندلی چرم هایی نظیر چرم وی و یا چرم پی یو است که بسیار چگال، لطیف و بادوام هستند.

بیشتر اوقات حاشیه ی روکش صندلی با استفاده از مفتول های فلزی فرم یافته که اصطلاحا به آن منگنه میگویند به صندلی متصل میشود و برای آن که در نظر زشت نباشد یک نوار لاستیکی یا فلزی قسمت اتصال را میپوشاند. همچنین روکش صندلی باید به اسفنج و فوم تشک و پشتی صندلی نیز به نوعی متصل شود که معمولا این کار با استفاده از چسب های مخصوص انجام میگیرد.

باوجود اینکه چرم های باکیفیتی امروزه وجود دارند که در روکش صندلی میتوان از آنها استفاده نمود، اما کماکان برخی افراد روکش پارچه ای برای صندلی را به روکش چرمی ترجیح میدهند. شاید پارچه حس صمیمی تر یا آشنا تری برایشان دارد و یا بیم آن را دارند که روکش چرمی صندلی موجب تعریق بیشتر بدن شود. در حالیکه امروزه چرم هایی که به خوبی هوا را از خود عبور میدهند باعث میشوند ساعتها نشستن روی صندلی باعث تعریق بدن نشود.

مبلمان پایتخت مفتخر است صندلی های خود را با هر روکش صندلی ای که شما بخواهید اعم از چرم یا پارچه و یا ترکیبی از هردوی آنها ارائه کند. انتخاب شما در روکش صندلی حتی محدود به رنگ نیز نخواهد شد و شما میتوانید رنگ دلخواه خود را برای صندلی های اداری یا سایر صندلی های خود انتخاب فرمائید. اگر روکش صندلی شما صدمه دیده یا پاره شده اما خود صندلی سالم است، میتوانید از مبلمان پایتخت بخواهید آن را برایتان تعمیر کند و روکش آن را تجدید کند.

 روکش اداری مبل

وقتی یک  اداره شروع به کسب و کار می‌ کند قطعا برای محیط پیرامون خود به فکر طراحی و دکوراسیون می باشند.
مهم‌ترین وسایل و تجهیزاتی که در یک محیط اداری مورد نیاز است استفاده از میز، کمد، مبل و وسایل تجهیزات اداری بنا به موقعیت آن شرکت و یا اداره می‌ باشد.
اولین‌ بار مبلمان اداری به شکل امروزی مربوط به‌ سال ۱۷۲۶ در ۱ ساختمان اداری در لندن بود که از آن زمان به بعد تا قرن ۲۰ سبک‌های مختلفی از مبلمان اداری ساخته شد.
مبلمان اداره دارای انواع مختلفی می‌باشد مانند مبل کارمندی، کارشناسی، مدیریتی، کنفرانسی، آزمایشگاهی و غیره که براساس مراجعه‌ کننده و یا کارمند طراحی می‌شود.
برای خرید مبلمان اداری باید دقت لازم را داشته ‌باشیم که علاوه‌ بر زیبایی که برای آن اداره و یا شرکت دارد برای سلامتی کارمندان و یا مراجعه‌ کنندگان تاثیر می‌ گذارد.
استفاده از مبل و یا صندلی‌های مناسب باعث می‌شود کارمندان یا کارکنان آن‌جا علاوه‌ بر سلامتی بدن با احساس آرامش بیشتری به کار خود بپردازند.

روکش مبلمان اداری کلاسیک

در بعضی از ادارات براساس سلیقه مدیریت از مبلمان‌ های کلاسیک استفاده می‌کنند.
مبلمان های کلاسیک بسیار مجلل و شلوغ و فاخر می‌باشد که بسیار چشم‌نواز است طراح یا دکوراتیو سعی می‌کند که براساس نوع پارچه به‌ کار رفته شده میز و دیگر تجهیزات اداره را در کنار هم قرار دهد تا فضا همخوانی بیشتری داشته باشد و آن قسمت شکیل‌تر و فضای بزرگ‌تری را به نمایش بگذارد، در طراحی مبلمان کلاسیک اولین چیزی که مد نظر قرار گرفته می‌شود چوب مبل و میز اداری و دیگر تجهیزات است که بیشتر سعی می‌شود براساس نوع پارچه بکار رفته شده میز و دیگر تجهیزات را درکنار هم قرار دهند.
برای مبل  از چوب روس با رنگ‌ های متفاوت و یا طبق سلیقه مدیر و یا طراح در آن‌جا استفاده  می شود  چوب روس علاوه‌ بر محکم بودن زیبایی طبیعی بیشتری به آن محیط می‌دهد برای میز بیشتر از چوب راش استفاده می‌ کنند و پایه‌های میز را هم‌ رنگ مبل در می‌آورند که ممکن است به رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی، طلایی و یا سفید باشد و برای هماهنگ شدن کل محیط کتابخانه و دیگر چیزهای آن محیط را با هم و به رنگ همدیگر و به رنگ مبل در می‌ آورند.
روکش مبلمان کلاسیک می‌تواند بنا بر طرح و نوع کاربرد آن متفاوت باشد در روکش مبلمان کلاسیک می‌شود، از پارچه چرم و جیر استفاده کرد که برای زیبایی بیشتر دکوراتیو از هم از نوع همان پارچه رویه میز و یا کتابخانه و یا وسایل دیگر اداره را با آن پارچه هماهنگ می‌کند
این هماهنگی باعث می‌شود که در نظر آن‌ها شرکاء و یا رقبا آن‌جا بسیار شکیل‌تر باشد و برای کارمندان حس آرامش و اعتماد به‌ نفس و لذت‌بخشی را داشته باشد طراح و دکوراتیو این نکته را در نظر دارد که براساس رسته شغلی نوع مبلمان کلاسیک را تهیه کنند.

روکش مبلمان اداری چرم باشد یا پارچه‌ای؟

 برای این‌ که بدانیم روکش مبلمان کدام بهتر است باید مزایا و معایب آن را بررسی کنیم و با توجه به نوع سلیقه و مزایا و معایب آن انتخاب بکنیم.

روکش مبلمان اداری پارچه ای

در اکثر ادارات سعی می‌کنند از روکش پارچه‌ ای برای مبل استفاده کنند.
روکش پارچه‌ای  که دارای گراماژ (ضخامت) بالاتر است، مقاومت بیشتری دارد آسیب‌دیدگی در مقابل ضربه بیشتر است.
راحتی یک مبل بنا به پارچه‌ای که انتخاب می‌کنیم می‌ تواند باشد مبلمان‌ های پارچه‌ای نرم‌تر و گرم‌تر می‌باشند که در آن‌ها از فنر استفاده می‌شود که باعث می‌شوند احساس راحتی بیشتری داشته باشیم با انتخاب پارچه درست با ضخامت بالا مقاومت مبل بالا می‌ رود.
طرح‌هایی که استفاده می‌شود و یا پارچه‌هایی  که در بازار وجود دارند متنوع‌تر از  چرم می‌باشد.
هزینه خرید یا تعمیر مبل‌های پارچه‌ای نسبت‌به چرم کمتر است در مورد معایب مبل پارچه ای می‌توان گفت که اگر پارچه‌ای نامناسب انتخاب کنیم لکه ای  که روی مبل  می‌ماند تمیز نمی‌شود.
مبل‌های پارچه‌ای بوها را جذب می‌کنند و تمیز کردن آن کمی سخت‌تر می‌شود که باید از شستشوی مبل استفاده کنیم که شستشوی مبل عمر و دوام آن را کمتر می کند.

روکش مبلمان چرم

روکش مبلمان چرم بیشتر برای نوع کلاسیک به کار می‌ رود و و بیشتر برای نشاندن دادن محیط اداری لوکس از مبلمان چرم استفاده می‌ شود که می‌ توانند از نوع روکش آن بر روی در، کتابخانه، روی میز ، سررسید، و بعضی از تجهیزات اداره استفاده کرد.

مزایا روکش مبلمان چرم

۱- روکش چرم را می‌ توانید با فلز چوب استیل با هم هماهنگ کنید.

۲- زیبایی ظاهری مبلمان چرم باعث لوکس شدن مجموعه و یا اداره می‌ شود.

۳- دوام و ماندگاری مبلمان چرم طوری است که می‌ توانید چندین سال از آن استفاده کرد.

۴- کسانی که حساسیت به الیاف دارند می‌ توانند از روکش‌ های چرمی استفاده کنند.

۵- با دستمال مرطوب به‌ راحتی تمیز می‌ شود.

۶- بوها را به خود جذب نمی‌ کند.

معایب مبلمان چرمی

۱- هزینه بالای مبلمان چرمی وسایل کردن تمام وسایل وسایل باعث می‌ شود هر کسی نتواند آن را تهیه کند.

۲- فنر در مبل‌ های چرمی به کار نمی‌ رود چون ممکن است باعث شود که چرم آسیب ببیند و به‌ خاطر همین ما احساس راحتی کمتری روی آن مبل می‌ کنیم.

۳- طرح و تنوع آن کمتر از مبلمان پارچه‌ای است.

۴- گرم بودن آن در تابستان و سرد بودن آن در زمستان باعث می‌ شود طرفداران مبل چرمی را کمتر کند.

انواع روکش مبلمان اداری

در اداره و یا شرکت وقتی اصل مبلمان و میز استفاده می‌ شود آن مکان نظم خاصی پیدا می‌ کند و برای کارمندان احساس رضایت خاطر و آرامش را فراهم می‌ کند.
انواع مبلمان‌ های اداری و یا صندلی‌ ها می‌ توانند به‌ صورت صندلی کارشناسی کنفرانسی مدیریتی آزمایشگاهی باشند.
صندلی‌ های کارشناسی و کنفرانسی بیشتر از روکش پارچه‌ ای استفاده می‌ کنند دارای دسته و نشیمن گاه چرخان هستند و از چرم کمتر استفاده می‌ شود، به‌ خاطر تعریق و راحت نبودن آن، در صندلی آزمایشگاهی بیشتر از روکش چرمی استفاده می‌ شود.
نشیمن گاه آن گرد است و چرخان است و دست ندارد چون کمتر روی آن می‌ نشینند و عمر طولانی‌ تری دارد.
صندلی مدیریتی هم می‌ تواند روکش پارچه‌ ای داشته باشد و هم روکش چرم البته که روکش چرم عمر بالاتری دوام  بیشتری دارد و زیبایی خاصی  روی محیط آن قسمت می‌ دهد و اتاق مدیریت را شکیل تر می‌ کند.
اما روکش‌ های پارچه‌ ای راحت‌ تر می باشد، مبلمان‌ های فانتزی هم هستند که مناسب دفاتر فانتزی با طراحی خاص هستند و می‌ توانند به‌ راحتی با دیگر وسایل و اتاق هماهنگ شوند.
مبلمان‌ های سبک مدرن هم هستند که با توجه به سلیقه و طراح   برای اتاق های اداری  طراحی می‌ شود  و می‌ توانند از روکش های  ساده و کتان استفاده کرد.

نکات مهم در انتخاب رنگ و روکش مبل اداری چرم

انتخاب تم و رنگ مناسب تاثیر بسیاری روی محیط و همچنین روحیه افراد در اداره می‌ گذارد.
می‌ توانید از رنگ‌ هایی استفاده کنیم که استرس و خستگی رو کمتر می‌ کند  و محیط رو شاداب‌ تر کند.
اگر می‌ خواهید محیط اداری و مدیریت بسیار شکیل و چشم‌ نواز باشد، بهترین گزینه مبلمان چرم هستند.
مبلمان چرم به‌ راحتی تمیز می‌ شوند و می‌ توانید به‌ راحتی تمام وسایل و میز کار را با روکش چرم ست کنید برای روکش‌های چرمی این نکته را باید در نظر داشت اگر چرم مصنوعی خریداری کردید طول عمر دوام آن نسبت‌ به چرم طبیعی کمتر است ولی چرم مصنوعی ارزان‌ تر از چرم طبیعی می‌ باشد.
مبلمان چرمی بهتر است دور از نور آفتاب و رطوبت باشد تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود و حالت رنگ‌ پریدگی نگیرد.
مبلمان‌ های چرمی آلودگی کمتری را جذب می‌کنند و اگر گرد و خاک و حالت آلودگی و کثیفی روی آن بنشیند و به راحتی با  دستمال‌ های مرطوب و اسپری‌ های مخصوص چرم  تمیز می‌ شوند.
در گذشته  تنوع رنگی مبلمان چرم  را داشتیم اما امروزه هم تنوع رنگ و تنوع نوع پارچه چرم  برای مبلمان وجود دارد که براساس نوع دکوراسیون اداره  می‌ توانید هم تنوع چرمی و از تنوع رنگی پارچه چرم را  انتخاب کنید.
از مبلمان چرمی می‌ توان در دندانپزشکی ها، مطب ها، بنگاه های مسکن و لابی ها استفاده کرد.

نکات مهم در انتخاب رنگ  و روکش اداری مبل پارچه ای

محیط‌ های اداری به  خاطر کمبود فضای محدودی که دارند بهتر است برای مبلمان از رنگ‌ های استفاده شوند که محیط و آن فضا ها را بزرگ‌ تر نشان دهد.
پارچه‌ های مناسب برای مبلمان‌ های اداری پارچه‌ های مخمل است که هم از مقاومت بالایی برخوردار است و هم محیط را زیباتر می‌ کند
پارچه‌ های مخمل دارای کیفیت‌ های گوناگونی هستند پارچه‌ هایی مثل مازراتی، سافت، جاسمین، کیفیت خوبی دارند و هم‌ قیمت مناسب‌ تری نسبت‌ به بقیه پارچه‌ ها را دارند.
روکش مبلمان پارچه‌ ای  که انتخاب می‌ کنیم باید بدانیم در چه  محیطی از اداره می‌ خواهیم استفاده کنیم بهتر آن است که برای هر قسمت محیط اداری یا فضای آن پارچه‌ ها و روکش مبل مناسب انتخاب شود و مثلاً برای قسمت اداری پارچه با رنگ‌ های قهوه‌ ای و  برای اتاق انتظار از رنگ‌ های روشن‌ تر استفاده کنیم.
رنگ‌ هایی که فضاها را بزرگ‌ تر نشان می‌ دهند بژ، زیتونی و قهوه‌ ای کم‌ رنگ می‌ باشند، بعد از انتخاب رنگ باید جنس پارچه را در نظر داشت که در مقابل شستشو و کیفیت مناسب برخوردار باشد که بشود آن  را راحت‌ تر تمیز کنیم.
از روکش‌ های پارچه‌ ای می‌ توان در اتاق کنفرانس و صندلی‌ های کارمندی ، اتاق انتظار ،و… استفاده کرد.

درباره تهـ کالا

مبلمان پایتخت در سال 1371 در زمینه تولید میزهای صوتی و تصویری آغاز بکارکرد و در سالهای اولیه تمرکز خود را بر روی صادرات به کشورهای همسایه قرار داد و با گذشت زمان زمینه های تولید خود را به سایر محصولات صنایع چوبی و فلزی گسترش داد که از جمله شامل صندلی , میزهای مدیریت , انواع کمدها , انواع مبل ها و... میباشد . هدف همیشگی این مجموعه ارایه بهترین کیفیت با بهترین قیمت و در نهایت جلب رضایت مشتری و ادامه همکاری با اوست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *