انواع صندلی

چگونه بهترین صندلی اپن را انتخاب کنیم

چگونه بهترین صندلی اپن را انتخاب کنیم

چگونه بهترین صندلی اپن را انتخاب کنیم

در آشپزخانه ها برای نمای بهتر و زیبا تر از اپن یا کانتر استفاده می کنند.
برخی از خانواده ها از اپن به عنوان میز ناهار خوری هم استفاده می کنند،معمار ها  برای اپن و دکوراسیون و نمای آشپرخانه به ظرافت و دقت بیشتری توجه می کنند.
اپن ها معمولا از همه طرف دید دارند و بهتر است به بهترین شکل خود در آشپرخانه قرار گرفته باشد.
در کل وجود اپن ها باعث زیبا تر شدن فضا،نما و جلوه بهتری برای آشپزخانه دارند.
اگر در آشپرخانه یخچال، گاز، لباسشویی، ظرف شویی، سینک در بهترین جای خود قرار بگیرد، از اپن ها می‌توان به عنوان میز ناهار خوری استفاده کرد.
دومین عنوانی که به یک آشپزخانه نما می دهد، میز ناهار خوری می باشد، میز ناهار خوری مدل های گوناگونی دارد، گرد،مربع،مستطیل یا حتی کانتر ها
اگر از اپن ها به عنوان میز ناهار خوری استفاده می کنیم، باید بهترین صندلی را انتخاب کنیم تا فضای زیادی را اشغال نکند و اندازه و ابعاد آن به فضای آشپرخانه ی ما هماهنگ باشد.

چگونه بهترین صندلی را انتخاب کنیم

برای انتخاب صندلی اپن آشپرخانه خود بهتر است به همه جای آشپرخانه خود توجه کنیم. به فضای اشپزخانه، رنگ های کابینت، رنگ فرش، رنگ پرده ، رنگ لوازم آشپزخانه مانند فرش، یخچال و لباس شویی و غیره
برای انتخاب صندلی اپن ها، بهتر است اول ابعاد اپن خود را به دست بیاریم، فاصله زمین تا سطح اپن را در نظر بگیریم. بهتر است ارتفاع صندلی با اپن هماهنگ باشد. ارتفاع صندلی نه زیاد کوتاه و نه زیاد بلند باشد، به دلیل اینکه وقتی روی آن می نشینیم حس خوشایندی نمی دهد، چون که کوتاه باشد از سطح آشپرخانه زیادی کوتاه هستیم یا ارتفاع صندلی زیاد باشد زیادی بالا تر هستیم
برای انتخاب صندلی به جنس اپن خود هم دقت کنیم. اگر اپن ما فلزی است بهتر است صندلی ای را انتخاب کنیم که جنس آن ترکیب فلز و پارچه باشد، ولی اگر جنس اپن، چوبی است بهتر است صندلی خود را چوبی یا طرح چوب انتخاب کنیم.

چگونه بهترین صندلی اپن را انتخاب کنیم
به نشیمن صندلی هم توجه کنیم بهتر است نشیمن صندلی ابری باشد سفت نباشد، به این دلیل که هرچه نرم تر باشد ما راحت تر می نشینیم و اگر سفت باشد کمر درد می گیریم.
به رنگ کابینت و اپن ها هم توجه کنیم، اگر رنگ اپن تیره بود می توانید صندلی ها را رنگ روشن انتخاب کنید، یا اگر اپن روشن بود می توانید رنگ صندلی ها را تیره انتخاب کنید تا در تضاد یک دیگر باشند.
اگر صندلی و اپن رنگ هایشان در تضاد باشند نما و جلوه ی زیبا تری به آشپرخانه می دهد، البته این کار ها سلیقه ای هستند و می‌توان نهایت سلیقه خود را نشان داد.
چند مدل صندلی ها هستند که تاشو هستند، که اگر فضای آشپرخانه خود کوچک است می‌توان از صندلی های تاشو استفاده کرد، خوبیه صندلی های تاشو این است که جمع می شوند و فضا باز می شود، و در صورت نیاز باز می شود.
برخی صندلی ها هستند که بدون تیکه گاه بوده و فقط نشیمن دارند،این نوع صندلی ها معمولا افراد روی آن راحت نبوده،صندلی هایی که دارای تکیه گاه و نشیمن می باشند بهتر و راحت هستند.
صندلی های اپن بهتر است دارای تکیه گاه پا هم باشند، به این دلیل که افراد راحت تر روی آن می نشینند.
برخی صندلی ها چرخی هستند، یعنی در پایه های آن چرخ به کار رفته که اگر صندلی ما روی سرامیک قرار گرفته باشد به راحتی می‌توانیم جا به جا شویم.
برخی صندلی ها هستند که پلاستیکی بوده، صندلی های پلاستیکی معمولا قابل شکستن نمی باشد و قابل شستشو هستند.
مزایا صندلی پلاستیکی نسبت به صندلی ها چوبی این است که قابل شکستن نیست و می توان آن را شست.
صندلی ها چوبی معمولا اگر پرت شود می شکند و اینکه اگر روی پایه های چیزی ریخته شود و بخواییم آن را بشوییم رنگ چوب آن تغییر می کند و تیره تر می گردد، ولی پلاستیک این گونه نیست، با شستشو آن رنگ آن تغییری نمی کند‌.
برخی صندلی ها هستند که می‌توان ارتفاع آن را تنظیم کرد.
صندلی هایی که بدون تیکه گاه هستند معمولا حس خوشایندی به ما نمی دهند.
صندلی های چرمی که تکیه گاه و نشیمن آن چرمی است می‌توان راحت تر روی آن نشست،در نتیجه بیشتر افراد روی صندلی هایی می نشینند که روی آن حس راحتی داشته باشند.

به ارتفاع و فاصله ها توجه کنیم

باید ارتفاع صندلی در ایده آل ترین حالت خود باشد.
اول از همه ارتفاع اپن را اندازه گیری کنیم، بهتر است ارتفاع صندلی در حد وسط اپن باشد. یعنی نه زیاد پایین نه زیاد بالا، از حد وسط پایین تر باشد وقتی روی صندلی می نشینیم خیلی پایین هستیم، وقتی ارتفاع صندلی کم باشد روی آن بنشینیم  خیلی بالا هستیم و حس خوبی نداریم.
وجود صندلی برای اپن ها نما و جلوه ی زیباتری را به اپن آشپرخانه می دهد، بهتر است در انتخاب صندلی برای اپن نهایت سلیقه و دقت را انجام دهیم.
برخی صندلی ها هستند که می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد، با انتخاب این گونه صندلی ها خیالمان بابت ارتفاع صندلی راحت است.
اپن ها انواع مختلفی دارند، بعضی اپن ها مستطیل و مربع هستند که برای این دو نوع اپن ها می‌توان به راحتی صندلی را انتخاب کرد، ولی باید به ارتفاع صندلی و اپن توجه کامل را داشته باشیم.
برخی اپن ها گرد یا بیضی شکل هستند، بهتر است برای اپن های گرد و بیضی صندلی هایی را انتخاب کنیم که حالت گرد یا نیم دایره باشد تا با اپن ما هماهنگی داشته باشد.

به ارتفاع و فاصله ها توجه کنیم
صندلی های مخصوص اپن های مستطیل و مربع به راحتی در بازار هستند، ولی صندلی برای اپن های گرد و بیضی را به راحتی نمی‌توان یافت.
صندلی برای اپن های گرد و بیضی می‌توان حتی به شرکت های ساخت و ساز صندلی و میز و مبل هم سفارش داد که به راحتی قابل انجام است.
 برای سفارش صندلی به ابعاد و ارتفاع و اندازه آن دقت کافی را داشته باشیم، صندلی هایی که جک دار هستند به راحتی می‌توان ارتفاع آن را تنظیم کرد.

چند صندلی میتوانید در فضا قرار بدهید؟

برای اینکه بفهمیم چند صندلی می توان در در فضا قرار بدهیم، اگر می‌خواهیم از اپن به عنوان میز ناهار خوری استفاده کنیم اول به تعداد افراد خانواده توجه کنیم، اگر تعداد افراد خانواده با تعداد صندلی که می‌توانید دور اپن قرار بدهید فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و جلوی دست و پا را نمی گیرد می توانید صندلی هارا دور اپن قرار بدهید
ولی اگر می‌خواهید از صندلی های اپن به عنوان دکور و نما استفاده کنید بهتر است تعداد زیادی صندلی استفاده نکنید،یک یا نهایت دو عدد صندلی کافی است.
صندلی اپن با دیگر صندلی ها تفاوت دارند، صندلی ها اپن معمولا ظریف تر و کوچک تر هستند، به همین دلیل برای آشپرخانه ها به راحتی قابل استفاده هستند.
صندلی های اپن نسبت به صندلی های دیگر ارزان تر،سبک تر، کم جا تر بوده، در کل برای قرار دادن صندلی در آشپزخانه دور اپن بهتر است صندلی هایی را انتخاب کنیم، که با فضای آشپزخانه ی ما هماهنگی داشته باشد.

چند صندلی می توان می توانید در فضا قرار بدهید

سبک صندلی اپن

برای انتخاب سبک صندلی بهتر است اول به سبک آشپرخانه خود دقت کنیم.
سبک آشپرخانه می‌تواند صنعتی،مینیمال، مدرن،سنتی،کلاسیک و غیره باشد‌، پس از اینکه سبک آشپرخانه خود را فهمیدیم سراغ رنگ ها می رویم.
علاوه بر اینکه به رنگ های آشپزخانه دقت می کنیم باید به سبک کابینت و جنس آن هم دقت کنیم، بعضی کابینت ها از جنس فلز هستند،کابینت هایی که فلزی هستند معمولا سطح اپن های آن سنگی بوده ولی کابینت هایی که جنس آن از چوب است سطح اپن های آن چوبی هستند.
هر دو مدل خوب است ولی کابینت های از جنس چوب جدید تر و به اصطلاح مد هستند،  برای انتخاب صندلی برای اپن های از جنس فلز، صندلی هایی را می‌توانیم، انتخاب کنیم که پایه های آن فلزی بوده، برای انتخاب صندلی برای اپن های چوبی می‌توانیم صندلی های چوبی و یا طرح چوب را انتخاب کنیم، صندلی های چوبی انواع و اقسام و رنگ های زیادی دارند.
رنگ صندلی چوبی بهتر است با اپن هم خوانی داشته باشد، برخی صندلی ها حصیری هستند که بیشتر برای بالکن و حیاط استفاده می شوند، ولی حتما به ارتفاع صندلی خود باید دقت کنیم.

سبک صندلی اپن
با انتخاب صندلی ای که با سبک آشپرخانه ما هماهنگ باشد می توانیم دکوراسیون آشپزخانه خود را کامل کنیم.

درباره تهـ کالا

مبلمان پایتخت در سال 1371 در زمینه تولید میزهای صوتی و تصویری آغاز بکارکرد و در سالهای اولیه تمرکز خود را بر روی صادرات به کشورهای همسایه قرار داد و با گذشت زمان زمینه های تولید خود را به سایر محصولات صنایع چوبی و فلزی گسترش داد که از جمله شامل صندلی , میزهای مدیریت , انواع کمدها , انواع مبل ها و... میباشد . هدف همیشگی این مجموعه ارایه بهترین کیفیت با بهترین قیمت و در نهایت جلب رضایت مشتری و ادامه همکاری با اوست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *